07 mars 2016

Sömnlösa nätter

Att vara gravid har inte varit så jobbigt denna gången.  Illamåendet har jag kunnat kontrollera och jag har varit ganska smidig, min  kroppshydda till trots. Men nu börjar det kännas v.40 +4 idag och jag kan inte sova.  Bebis busar och magen värker.  Nu är det ju snart över så det gör inte så mycket.  Bara jobbigt att jobba när en inte sover ordentligt. 

Jag tittar ut över havet och Kallis och fylls av tacksamhet för att just vi har det så bra. Jag påminner mig ofta om vår skyldighet att ge tillbaka och hjälpa till.  Jag har aktiverat mig mer politiskt och känner att utanförskapet och de stora ekonomiska och sociala klyftorna i Malmö är viktiga att arbeta med för mig. Min tid i Asien har lärt mig mycket om mig själv och om människors sätt att vara, att fokusera på väsentliga men framförallt oväsentliga frågor. Det är nu dessa sömnlösa nätter som jag får tid och utrymme att reflektera, i tystnaden finns så många svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar