09 oktober 2013

Kvalitet i vardagen

Vi jobbar heltid både Christian och jag, men med lite pyssel, kvällsjobb och stöd från farmor och farfar så behöver Miles sällan vara på förskolan mer än 30 timmar per vecka. Det är inte för att han inte trivs, för det gör han verkligen, men för att han blir så trött, genom att ha honom lite kortare tid på förskolan så är han pigg och vill leka och hitta på saker =) Vi älskar verkigen förskolan, bra personal, bra syn på pedagogik och på verksamheten i stort, god mat, ekologisk frukt, mejeriprodukter, medvetenhet om miljö och en bra framtidssyn. Dom sjunger och dansar jättemycket och det tycker jag är viktigt, Miles gillar musik och jag tror det är ett bra sätt att lära sig språk, siffror, osv. Men som sagt de(n) veckan han har gått heltid har han varit trött, och det är ju kul att kunna utnyttja kvällar och eftermiddagar så att det inte bara blir mat och sova. Jag tycker annars att det är härligt att ha sådan kvalitet i vardagen som vi lyckas ha för det mesta. Malmö underlättar verkligen, finns massor att göra för och med barn, alla temalekplatser, Miles älskar museet och vi brukar leka i parkerna. Jag tycker att det känns bra att ha kvalitet i vardagen, att det inte bara blir ekorrhjul och jobbigt, man ska ju leva för annat än semestern =) På tal om semester så ska vi åka iväg ett par dagar i höst, sitter och kollar vad vi kan hitta och när vi kan åka, både C och jag ska resa lite i jobbet och har en hel del dagar bokade, men nåt ska vi nog få ihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar