04 maj 2012

Breastfeeding rum

Dessa oaser på köpcentra runt om i Bangkok gillas skarpt av både Miles och mig. Jag gillar inte shopping så mycket och jag har inte mycket ro till att sitta och fika i timmar, så ofta går vi runt mycket och bara tittar, då är det skönt att komma in i dessa lugna rum med avskilda bås där man kan amma eller bara sitta och slappna av i härliga fåtöljer. Kommer troligtvis inte att amma när vi är hemma i Sverige, men tycker det vore bra om det fanns. Eller finns det kanske rent av redan?

Saker jag inte kommer sakna
  • det rasistiska och odemokratiska samhället med korruption ÖVERALLT
  • det extremt kommersiella samhället där folk handlar för glatta livet utan att för en sekund reflektera över varför den där t-shirtskopian var så billig, vem producerar den? Var går pengarna? Finns det någon i den produktionskedjan som över huvud taget får en skälig lön?
  • trafiken
  • aprilvärmen/fuktigheten
  • att alla ska ta på Miles
  • att många tar sig friheter att berätta hur man ska uppfostra barn
Saker jag kommer att sakna
  • solen
  • maten
  • värmen
  • friheten att slippa bry sig så mycket om saker (kläder, möbler, lägenhet, osv)
  • tillgängligheten (till saker och till fantastiska ställen)
Listorna kommer med all säkerhet bli längre allt eftersom flytten till Malmö närmar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar