30 april 2012

Underbara barn

Folk med barn sa två saker till mig innan vi fick barn som jag inte gillade/förstod.
1. Man kan aldrig förstå om man inte har barn hur underbart det är - JO! Jag är lyckligt lottad som har haft småbarn i min närhet innan, och jag kunde förstå att det var alldeles alldeles underbart, och det är det. Tycker att det är onödigt att ha en "klubb" med oss som fått barn, mot de andra. Gillar inte heller när folk säger: -Pojke(eller flicka), ja det är speciellt! Nördigt! Samma argument gäller när man pratar om att ta reda på könet eller inte... ALLA barn är underbara och speciella! Vi tycker ju naturligtvis att vår sötnos är underbarast och bäst (som sig bör).


2. Folk sa också att tiden kommer att "gå snabbare" och här måste jag erkänna att dom till viss del har rätt. Tiden går ju snabbt när man har kul, och den senaste månaden har bara swochat förbi. De första två månaderna med M gick inte lika fort. Jag tyckte att den perioden var tidvis jättejobbig, speciellt när man inte känner dom små liven och sig själv som föräldrar. Folk kan säga vad dom vill om hur mysigt och fantastiskt det är med bebisar, men jag tycker bara det blir roligare och roligare! M känner oss nu och tvärtom, och han kan kommunicera med oss, UNDERBART. Som te.x. här, ganska tydligt vad han tycker om potatis ;D


Nu är det enbart 2 månader till den stora flytten till Malmö, vi har fått en kanonbra lägenhet med hjälp av familjen, utan dom hade det varit enormt svårt (om inte omöjligt). Jag har fått min första intervju, 3 dagar efter vi landar i Sverige och vi längtar för en gångs skull till Sverige. Jag har saknat Malmö kanon-mycket i perioder, så för mig är det så underbart att slippa flytta någon annan stans. Nära till hav, parker, familj, vänner och en fantastisk avslappnad och vacker stad. Jag kunde inte önska något mer. Känns underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar